Backpack & Co - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leon & Michelle - WaarBenJij.nu Backpack & Co - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leon & Michelle - WaarBenJij.nu

Backpack & Co

Door: Leon en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Leon & Michelle

21 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Zooo…. weg uit Melbourne!
De stad van/voor muzikanten
De stad waar meer Aziaten lopen dan echt Aussies
De stad waar meer sushi is te vinden dan in heel Japan
De stad van koffie
De stad van shop naar shop!

In de drukste straat van Melbourne “Bourkestreet” toevallig ook de drukste piste op Mount Buller (die vernoemd is naar die uit Melbourne).
Kan je op elke hoek van de straat genieten van bandjes en soloartiesten die hier hun talent blootstellen aan het drukke straatleven.
Heel leuk om even de tijd te nemen en te genieten van deze opkomende talenten.

Het eten, de supermarkten, niet te vergeten chinatown en zelfs verkeersborden.
Overal waar je kijkt zijn ze te vinden en overal waar je gaat zie je het terug.
Hier hebben wij zeker van genoten want het eten is heerlijk, van broodjes tot sushi (hierover later meer).

OMG…voor een prikkie heb je hier de lekkerste sushi!!
Niks geen Sumo of Shabu Shabu je haalt hier je sushi op straat voor een paar dollar ben je klaar en kan je kiezen wat je maar wilt.
Hier hebben wij (voornamelijk Michelle) zeker van genoten (soms wel een paar keer per dag “all you can eat”).

KOFFIE, KOFFIe, KOFFie, KOFfie, KOffie, Koffie en nog eens koffie, de één nog beter dan de ander!
Om de 50 meter koop je hier een lekkere sterke bak.
Espresso tot long black, de beste combinatie voor een goed begin van de dag.
Koffie is helemaal hot (haha hot) hier in Australië, verschillende cursussen om barista te worden “koffie architect/designer”.

Shoppeeeeeennnn!!!
Heb je een broek nodig maar ook even lekker genieten van een lekker hapje en drankje, geen probleem!
Jeetjee wat een winkels, geen pittoreske winkeltjes en leuke straatjes.. shoppen willen ze!
In Melbourne hop je van shoppingmall naar shoppingmall de een nog groter en mooier dan de ander (De bijenkorf in een bijenkorf). Wij kijken nog steeds een beetje scheel van al die winkels.

Zo, nu er geen Sushi meer te verkrijgen is in Melbourne moesten wij maar eens verder.
De trein vertrekt om 19:50 naar Sydney, even de bagage afgeven en hop de trein in.
Toch best leuk zo’n ritje met de trein….of toch niet??

Wat een ellende!!
Ik dacht dat het een leuk ritje zou worden, het lijkt toch te eindigen in een nachtmerrie van 12 uur… nouja was het maar een nachtmerrie dan hadden wij tennisten nog geslapen.

Zijn wij nou de enige twee passagiers die een beetje normaal zijn of lijkt het maar zo?
Is het niet de buurman die om de 10 seconden van plek wisselt is het wel de conducteur die om de 15 minuten met zijn zaklamp de trein controleert of iedereen wel op de juiste plek zit.

Oh oh oh denk je eindelijk even je ogen te kunnen sluiten klapt je vriendelijke achterbuurvrouw even haar tafeltje dicht en zit je bijna op schoot bij de machinist.
Zo is het eindelijk ochtend?? mogen wij er al uit?? Lijkt wel of iedereen hier met verlof is en wij deze in Sydney moeten begeleiden.

Na een lange nacht en weinig slaap zijn wij aangekomen in Sydney, tot onze verbazing is het hier toch wel iets warmer dan verwacht om 7 uur s’ochtends.

Zo en nu??
verdwaald kijken wij elkaar aan, het volgende avontuur kan beginnen!
Eerst maar even een slaapplaats zien te vinden waar wij onze komende nacht(en) gaan doorbrengen en onze loodzware tassen kwijt kunnen.

Eerste hostel.. oooh echt niet..zijn malle Eppie niet..zeker niet met 10 man op een kamer, eigenwijs dat wij zijn.
Na 10 minuten rond te hebben gelopen rondom een en hetzelfde gebouw besloten wij maar om onze gadgets in te schakelen.
De Iphoneeeee, wat moet je ook zonder?
Nouja het vinden op internet is 1, het aanzetten van de navigatie is 2 maar daarna de goede kant op lopen is misschien toch iets teveel gevraagd.
10 minuten verder!
Na een dag in Melbourne en een nacht in de trein en al onze social media verplichtingen is de iphone natuurlijk ook niet zo’n wonder apparaat die wel een paar dagen op 1 batterij kan.
3 km lopen richting ons hostel met nog 5% dat is toch wel een uitdaging!
Na heel wat minuten wandelen, trui aan, 20 minuten nachtrust, twee tassen op je rug en het zweet langzaam je naad in druipt ben je toch wel toe aan wat rust kan ik je vertellen.

We zijn er bijna, nog 1.5 km te gaan en 1% batterij, als we dat maar redden.
Het aftellen is begonnen en wij hebben nog geen idee waar wij op dit moment zijn.. ooh wacht Darlingflut street?? hee jaa dat komt mij wel bekend voor.. ooh wacht Darlinghurst Road! Jaa we zijn er we hebben het weer gered.

Zo aangekomen in ons hostel en wij in een soort van gelijke kamer slapen als in ons paleisje op de berg zijn wij toch heel gelukkig en besluiten wij op pad te gaan.
Sydney is een prachtige stad met eigenlijk alles in 1, wij gaan nu nog meer genieten van onze dagen in Sydney en hard werken om nog even wat langer te kunnen genieten en te zien wat Australië ons te bieden heeft.

• 21 Augustus 2016 - 10:19

Herma:

Hoi Michelle en Leon,
    Melbourne lijkt me erg leuk als ik jullie mooie verslag lees, heerlijk eten na al die weken op de berg. Alhoewel jullie daar natuurlijk ook goed gegeten hebben dankzij jullie goede kookkunst.
    Wat een avontuur de treinreis met al die ietwat vreemde medereizigers, maat toch zonder problemen aangekomen in Sydney, leuk hoor de stedentrips.
    En nu maar hopen dat er na het weekend werk voor jullie is, gaat vast lukken!!
    Dikke KUZ,

• 21 Augustus 2016 - 11:00

Ron En Jolandan:

Nou, de treinreis zit erop, nu (hopelijk ) alleen nog maar genieten. Jullie kunnen in ieder geval, als jullie weer thuis zijn, terugkijken op bijzondere belevenissen. Hoop dat Sydney net zo'n leuke stad is als Melbourne. Weet niet of jullie al werk hebben, in ieder geval succes. We blijven jullie volgen. Dikke knuffel van ons.

• 21 Augustus 2016 - 19:34

Maritje:

Zo geweldig en herkenbaar Mies, wij kozen dan voor de betere bed&breakfaest, maar was inderdaad altijd afwachten of je het doel op tijd kon bereiken. In Nieuw Zeeland mag je overal 100 rijden maar je komt meestal niet verder dan 60 km op die bochtige bergwegen.